Trainingen

communicatie

Inzicht in uw eigen communicatiestijl. Wat zijn uw valkuilen en wat zijn juist uw

kwaliteiten? Na de training kunt u ondermeer beter slecht nieuws brengen en

opvangen en respectvol feedback geven. Met behulp van softskillsvaardigheden

en principes zoals Moreno(link) en Medthode(link) gaat het in de trainingen om

effectieve communicatie, samenwerking en het positioneren van een afdeling.

 

motiverende gespreksvoering

Mensen overtuigen of dwingen om te veranderen of adviezen op te volgen, werkt

vaak niet. Het is de kunst om iemands persoonlijk belang te vinden waardoor ze

zelf de verandering willen. U leert hier hoe motivatie tot stand komt en hoe u de

motiverende technieken het best kan toepassen.

 

accquisitievaardigheden

Wilt u op een succesvolle manier contact leggen met (potentiële) klanten? Wilt u

leren pro-actief de markt te benaderen en meer halen uit uw bestaande

opdrachten? Verkopen is een vak. Met een leuk verhaal of een goed product red

u het niet meer. Klanten zijn steeds meer op de hoogte van uw product of dienst.

Het komt er bij acquisitie dus neer op andere belangrijke aspecten. U leert deze

bij de training acquisitie.

 

trusted advisor

Een trusted advisor kan zijn of haar eigen organisatie of interne afdeling

onderscheidend en waardevol positioneren en verkopen. Hierdoor verhoog je de

gemiddelde orderwaarden of acceptatie van je advies of bevindingen en verdiep

je de relatie met de klant.

 

presentatietechnieken

De training is erop gericht om aangenaam en met overtuiging te presenteren. Op

natuurlijke wijze leert u uw toehoorders te boeien en te inspireren. Een

aansprekende presentatie is een combinatie van persoonlijke stijl en een aantal

technieken.

 

pitchen

In de huidige markt is het belangrijk om uzelf goed te verkopen. Dit kan op

papier, tijdens netwerkborrels en in presentaties. In deze korte en krachtige

training leert u uzelf te verkopen met een beknopt maar daadkrachtig verhaal.

 

DISC-model (Dominant, Invloed, Stabiel en Consenciëntieus)

Het DISC-model geeft diepgaand inzicht in de persoonlijkheidsstijl van uzelf en

anderen. Door het gebruik van het DISC-instrument bent u in staat om uzelf,

medewerkers, collega’s, partner en klanten beter te begrijpen. Hierdoor kunt u

beter aansluiten op elkaars persoonlijke behoeften, het vertrouwen onderling

vergroten en verminderen of voorkomen van conflicten.

 

DNA – Kernwaarden

Kernwaarden van een bedrijf. Wat zijn ze maar vooral heeft iedereen daar

hetzelfde beeld bij? Door in een team een voorstelling te creëren van bepaalde

kernwaarden, ontstaat er een gemeenschappelijk beeld. Het Moreno-principe

zorgt voor duidelijkheid en eenduidigheid.

 

Verdraaide organisaties

De invalshoek van de schrijvers (niet zichtbare link) van het boek is het loslaten

van beheersbaarheid en controle wat in veel organisaties domineert. Of u nu

accountant, auditor, bestuurder of manager bent, de workshop brengt u terug

naar wat ook alweer de bedoeling is van uw werk en uw organisatie. En geeft u

mogelijkheden om voor uw klanten uw meerwaarde als professional beter in te

zetten.

 

Extra interne linken

Auditors (link vanuit HOMEPAGE)

Bij (interne)trainingen voor Auditors is het doel dat uw bevindingen voortaan

soepeler worden geaccepteerd en uitgevoerd. Ondermeer komt aan de orde hoe

u voorkomt dat een succesvolle audit deels verloren gaat door slechte

communicatie en ineffectieve werkrelaties.

 

Methode (link vanuit trainingen en meer)

Een optimaal leerprogramma dat hoofd, handen en hart combineert. Denken,

doen en voelen. Deze combinatie laat deelnemers realiseren wat de impact van

hun gedrag is en toont het effect van hun overtuigingen. Technieken die worden

ingezet zijn onder andere: spiegelen van collega’s, dubbelen, het opzoeken van

inspiratiebronnen en rolwissel.

 

Spelend leren (link vanuit trainingen en meer)

Hier wordt de uitdaging waar een groep voor staat niet alleen besproken maar

ook ervaren. Een combinatie van beleven en acteren zorgt ervoor dat iedereen

zijn verhaal kan doen. We creëren begrip voor de mening en emoties van

anderen. Dit doe ik met behulp van de principes van Moreno (link naar Moreno

blog)Het geleerde blijft door het te beleven in plaats van toe te kijken beter

toepasbaar.

 

WE-learning (link vanuit de homepage)

In deze tijd is het de trend om meer gebruik te maken van elkaars kennis en

netwerken. Het modewoord crowd (crowd sourcing, crowd braining, crowd

funding) zien we ook terug bij het van elkaar leren. De mogelijkheden om met en

van elkaar online te leren zijn groot. Denk aan E-learning, gamification, en

games. Naast deze ontwikkeling blijft er de menselijke behoefte om elkaar fysiek

te ontmoeten. Het is effectief om op een interactieve en belevingsgerichte

manier van elkaar te leren. Het gaat niet alleen om E-learning maar ook om

W(E)-learning.